Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Diete brez zajtrka?

Diete-brez-zajtrkaMislite da obstajajo diete brez zajtrka? Kako mislite da bi se zjutraj pripeljali do službe, če bi vozili brez goriva v vašem avtomobilu? Mar avto na dieti deluje? Pomislite ponovno!

Vaše telo v vsakem trenutku potrebuje energijo za delovanje. Tudi če ne jeste oziroma če stradate, vaše telo od nekje jemlje energijo. Marsikdo misli, da je tak način hujšanja najbolj učinkovit in enostaven. Pa vendar temu ni tako.



Zjutraj vaše telo nima glikogenskih zalog, kar pomeni, da nima primarnega goriva za delovanje. Glikogenske zaloge so ogljikovi hidrati oziroma sladkorji, ki v vašem telesu zagotavljajo energijo, ki jo lahko uporabljate. Če teh ni, mora telo energijo dobiti od nekje drugje. Tako telo hitro preide v tako imenovano katabolno stanje, v katerem porablja za delovanje mišično maso namesto maščobe, kar pa ni vaš cilj.

Obrnite glikogenske zaloge v vaš prid

Stanje osiromašene glikogenske zaloge športniki s pridom izkoriščajo za kurjenje maščobe, vendar ne s stradanjem. Nizko intenzivna vadba pred zajtrkom je idealen način kako shujšati. Tako se lahko poslužujete jutranje hoje ali počasnega teka. Vendar naj ta vadba ne traja več kot pol ure, saj bo vaše telo ob še tako nizki intenzivnosti začelo uporabljati za gorivo mišično maso.

Idealen zajtrk sestoji z relativno veliko ogljikovih hidratov, kar nekaj beljakovin in manjše količine maščob. Najbolj kvalitetne ogljikove hidrate lahko dobimo s čim manj predelanih žitaric. Bolj kot je hrana obdelana, bolj izgublja hranilne vrednosti ter pomembne vitamine in minerale. Prednost žitaric je tudi v temu, da se prebavljajo dlje kot ogljikovi hidrati iz večine preostalih virov.

Če žitarice prelijemo z jogurtom dobimo bolj poln okus in manj suh obrok, ki je bogat tudi z beljakovinami. Če se poslužujemo jutranjih treningov, pa je potrebno povečati količino beljakovin. Ker se hrana, bogata z beljakovinami preveč redko znajde na našem jedilniku je to najbolje dopolniti z napitki s proteini. Napitke s proteini lahko pijemo samostojno ali pa ga dodamo v obrok. Če želite kosmiče dopolniti z naprimer čokoladnim okusom, vlijete v krožnik mleko in dodajte proteine. Tako dobite zdrav obrok s prijetnim okusom.

Kaj če vam zjutraj hrana ne diši?

Vsi, ki ne jedo zajtrka zaradi pomanjkanja apetita, jim svetujemo, naj izbirajo lahko hrano z nevtralnim okusom in vonjem. Če to hrano že zvečer postavite stran od druge hrane, ki vam zjutraj ne diši, vam bo ta zjutraj morda teknila. Jabolko, ki ga zvečer postavite na mizo, stran od preostale hrane, bo zagotovo lahek obrok. Seveda lahko začnete z manjšimi koraki in s tem z manjšimi količinami in ne s polnim zajtrkom.

Nimate časa za zajtrk?

Mnogi imajo občutek da zjutraj enostavno ni časa za hrano in hitro oddrvijo v službo. Na poti v službo pa je ponavadi dovolj časa, da prigriznete kos sadja, mar ne? Nikar ne zanemarjajte zajtrka zaradi poznega vstajanja. Morda namenite čas za to vsaj prvih nekaj minut na delovnem mestu.

Res zdravo hujšanje

Ameriška raziskava z leta 2008, je na vzorcu 2000 najstnikov potrdila koristnost zajtrka. Tisti, ki so jedli zajtrk, so imeli v povprečju mnogo višjo raven koncentracije, zaradi česar so lažje premagovali delovne ovire. Bili so bolj vitki, saj so v preostalem delu dneva pojedli manj in jedli bolj zdravo.

Facebook Google+
Vpiši email naslov ...
Sorodne teme:
Zdrav zajtrk za vsak dan
Hiter in zdrav zajtrk

Želite zdrav in okusen zajtrk? Poiskusite slasten nadomestek obroka Pure Meal:
nadomestek obroka pure meal
Če želite polnovreden obrok, ki je bogat z beljakovinami in ogljikovimi hidrati z nizki glikemičnim indeksom, izberite NutriUp Pure Meal. Lahko ga uporabite kot samostojen nadomestek obroka z idelanim razmerjem hranilnih snovi ali kot dodatek k prehrani za bolj uravnotežen obrok.


vec-o-izdelku