Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Pomen telesne temperature med tekom

Pomen-telesne-temperature-med-tekomKljub številnim pozitivnim učinkom redne telesne aktivnosti, obstajajo nevarnosti, s katerimi se srečujemo med vadbo. Najpomembnejši dejavniki okolja, ki vplivajo na človeško telo, so temperatura okolja, vlažnost in onesnaženost.

Neugodne okoljske razmere vplivajo že na telesno neaktivnega človeka, vpliv pa se povečuje s stopnjo telesne aktivnosti.

Velik problem učinkovitega treninga predstavlja temperaturna regulacija telesa, ki se poveča ob mišični kontrakciji. V telesu poteka veliko kemičnih reakcij, še veliko več pa ob teku.

Ob razpadu ATP-ja na energijo, ADP in fosfat, se 70 % te energije spremeni v toplotno energijo. Zato se telesna temperatura dvigne tudi do 42 °C.


Kako deluje mehanizem hlajenja telesa

Pri teku se telesna temperatura dvigne že po nekaj sekundah vadbe, ko začnejo delovati žleze znojnice. Po 8 do 15 minutah (odvisno od zunanje temperature in vlage) se količina znoja poveča in dejansko prilagodi intenzivnosti vadbe.
Prekrvavljenost kože se poveča in ker je koža običajno hladnejša kot notranjost telesa, se kri v podkožju ohladi. Ta prodre globlje v telo in potisne pod kožo več toplote, kar lahko imenujemo tudi efekt hlajenja telesa.

Visoke temperature

V mirovanju telo skuša držati temperaturo naše kože na okrog 33 °C. Ko se začnemo gibati, se temperatura na koži poveča če je zunanja temperatura višja ali enaka temperaturi kože. Ker temperatura v jedru narašča, se koža hladi s pomočjo potenja.


S potenjem pri visokih temperaturah lahko z litrom pota izgubimo tudi do 600 kalorij. Posebej pozorni moramo biti pri visoki vlažnosti zraka ko potenje čutimo manj intenzivno. To nam daje lažen občutek da smo izgubili manj vode kot sicer. In ravno zato moramo med tekom zavestno zaužiti zadostno količino vode.

Dehidracija

Posledica hlajenja telesa je izguba večje količine vode. Izguba 4–5 % telesnih tekočin pomeni za tekaški trening 20–30 % zmanjšanje telesnih sposobnosti. Vrhunski tekači popijejo med 700 in 1000 ml tekočine na uro teka, za vas je priporočljivo, da med uro teka zaužijete vsaj 500ml tekočine.

Facebook Google+

Sorodne teme:
Vse shujševalne diete
Telovadba za nosečnice
Koliko kalorij porabimo med vadbo?
Prednosti aerobne vadbe za zdravje in izboljšanje življenja

Do izklesane postave lažje in hitreje s konjugirano linolno kislino - CLA:

cla-konjugirana-linolna-kislinaKonjugirana linolna kislina je prehransko dopolnilo, ki istočasno znižuje odstotek maščobnih oblog in spodbuja mišično rast. Popolna formula za izklesano telo in lep raven trebuh.

vec-o-izdelku