Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Nizko hidratna shujševalna dieta

Nizko-hidratna-shujsevalna-dietaSte vedeli, da je za prekomerno težo večinoma odgovoren vnos prevelike količine ogljikovih hidratov? Ali sploh veste kaj se zgodi če ogljikove hidrate odstranite z jedilnika? Ali je to tako imenovana ločevalna dieta?

Res je, prevelika količina zaužitih ogljikovih hidratov je vsesplošen problem današnje družbe. Kar pomislite po čem posegate čez dan in takoj boste ugotovili, da res večina hrane na jedilniku vključuje velike količine ogljikovih hidratov. Če želimo zmanjšati vnos, se moramo odreči kar nekaj različnim jedem. Pa vendar ni tako dramatično, saj je veliko živil precej nizko kaloričnih ali pa zaradi drugih lastnosti ne predstavljajo težav našemu telesu.

Zamislite si naprimer, koliko solate bi morali pojesti, da bi v enem dnevu zaužili več kalorij, kot jih potrebujete. Solata vsebuje namreč 94% vode ter 3,5 g ogljikovih hidratov, dober gram beljakovin in 0,3 grama maščob na 100 g. Skupaj to nanese 18 kcal, kar pomeni, da bi za pokritje dnevnih potreb po energiji, morali zaužiti za cel hladilnik solate.

Torej, ali je nizko hidratna shujševalna dieta možna in ali je to ločevalna dieta?

Zagotovo ne, saj ločevalna dieta vključuje normalno konzumacijo ogljikovih hidratov, le da jih vnašamo v telo v izmenjujočih si ciklih. Pri nizko hidratni shujševalni dieti poskrbimo le za to, da vnos ogljikovih hidratov čimbolj omejimo. Seveda še posebej takrat, ko smo fizično manj aktivni.

Osnovni napotki diete

Zato, da se znebimo glavnih krivcev prevelikega vnosa kalorij, rabimo z jedilnika odstraniti le nekaj živil. Najbolj enostavna je teorija bele hrane, ki zatrjuje, da ne jemo ničesar, kar je bele barve.

Krompir, testenine, kruh,... Vsa ta živila so bele barve in res, vsa predstavljajo visoko kalorično hrano, bogato z ogljikovimi hidrati. Tem živilom moramo seveda dodati še vse slaščice, piškote, čokolade in predelana živila, če želimo zmanjšati vnos ogljikovih hidratov.

Kaj lahko jem, da shujšam?

Za vas smo pripravili dva seznama živil, ki jih lahko uživate, če želite iti na nizko hidratno shujševalno dieto. To so pretežno beljakovinska živila in nizko hidratna živila.

Pretežno beljakovinska živila:
  • Pusto meso
  • Ribe
  • Morski sadeži
  • Jajčni beljaki
  • Nemastna skuta
  • Pusti sir (pozor, živilo je precej bogato z maščobami, razen cottage sir)
  • Izdelki iz soje (pozor, različno od izdelka do izdelka, zato je priporočljivo pregledati embalažo)
  • Beljakovinski pripravki (navadno praški, športne čokolade)

Nizko hidratna živila:
  • Zelena zelenjava (solata, paprika, koromač,...)
  • Zeleno sadje (jabolko, hruška,...)
  • Čaji

Na dieti morate izbrati čimveč živil iz tabele beljakovinskih živil. Kot samostojno jed ali kot prilogo pa dodajate živila s tabele nizko hidratnih živil. Ta živila so nizko hidratna tudi zato, ker jih je težko zaužiti v izjemno velikih količinah in dajejo občutek sitosti že pri manjših količinah.

Ker pa je taka dieta precej stroga in primerna za tiste z najmočnejšo voljo, priporočamo, da nekaj hidratov vseeno zaužijete, in sicer takrat, ko jih telo najbolj potrebuje. To je zjutraj z zajtrkom. Takrat si privoščite ogljikove hidrate z nizkim glikemičnim indeksom:

  • Polnozrnat kruh
  • Polnozrnate testenine
  • Kosmiči – ovseni, rženi, ječmenovi ali ajdovi
  • Neoluščen polnozrnat riž

Resnice o nizko hidratni shujševalni dieti

Nizko-hidratna-shujsevalna-dieta 2

Se po dieti ponovno zredim?

Ravno tako kot nizko kalorična dieta, tudi ta ne učinkuje najbolje, če se vrnemo k starim prehranjevalnim navadam. Vendar za razliko od nizko kalorične diete, je nizko hidratna dieta za vaše telo zdrava. Telo namreč ne more dolgoročno delovati normalno, če mu dajemo premalo hrane. Lahko pa odlično deluje, če mu ponudimo zgolj toliko ogljikov hidratov, kot jih potrebuje, saj jih vsakodnevna prehrana vsebuje odločno preveč.

Na dieti ste razdražljivi in slabe volje

Pomanjkanje ogljikovih hidratov v času nizko hidratne diete je za veliko ljudi naporno. In to do te mere, da se jih poslabša počutje in postanejo razdražljivi. Ravno zaradi tega je trajanje shujševalne diete odvisno od močne volje posameznika. Če nizko hidratne diete še niste poskusili, vam priporočamo, da si zastavite prvi cilj nič daljši kot en teden dietiranja.

Avstralska raziskava, ki je bila opravljena na 106 ljudeh, je pokazala, da je bila polovica udeležencev po enem letu raziskave precej bolj slabe volje kot druga polovica. To je bila polovica, ki je imela zmanjšan vnos ogljikovih hidratov. Razlog je namreč v tem, da ogljikovi hidrati spodbujajo izločanje snovi v možganih, ki zmanjšujejo stres.

Ali lahko zdržim dolgo časa na tej dieti?

Kot že omenjeno, pomanjkanje ogljikovih hidratov povzroča slabo voljo in razdražljivost. Na Harvardski univerzi so v nizko-hidratno dieto vključili 322 prostovoljcev. Cilj je bil zdržati na dieti dve leti. Test je prestalo 78% prostovoljcev, kar je sicer relativno visok delež, če ne upoštevamo, da je šlo za visoko motivirane posameznike.

Nizko hidratna dieta je priporočljiva za krajša obdobja. Za daljša obdobja, pa je priporočljiva nižje hidratna dieta, kar pomeni, da zgolj odvzamemo del ogljikovih hidratov z našega jedilnika. Če pogledamo povprečno preseženo mejo vnosa, je za posameznika popolnoma sprejemljivo zmanjšanje vnosa za 30% - 50%. S tem bomo zaužili še vedno več kot dovolj ogljikovih hidratov za potrebe našega telesa, ne da bi postali slabovoljni ali razdražljivi. Obenem si s takim življenjskim slogom lahko v vmesnih obdobjih privoščimo nizko hidratno shujševalno dieto. In to brez skrbi, da bi se po vrnitvi na nižje hidratno dieto, ponovno zredili.

Facebook Google+
Vpiši email naslov ...
Posladkajte se s čokolado brez slabe vesti! Poiskusite slasten čokoladen beljakovinski napitek Whey Protein Premium:
whey protein premium IZDELEK
Če želite obrok, ki je bogat z beljakovinami s slastnim čokoladnim okusom, izberite Whey Protein Premium. Lahko ga uporabite kot samostojen obrok  ali kot dodatek k prehrani za bolj uravnotežen obrok.


vec-o-izdelku