Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Veš kaj je ketogena prehrana?

Ves-kaj-je-ketogena-prehranaKetogena dieta oz. prehrana ni lahka, človek se more namreč odpovedati vsem ogljikovim hidratom. Vse celice v telesu se prehranjujejo s sladkorjem , to velja seveda tudi za rakaste celice.

Ogljikovi hidrati se po zaužitju takoj pričnejo spreminjati v sladkor. Sami lahko to preizkusite, če si na jezik položite slan kreker, že po nekaj desetih sekundah boste na jeziku občutili sladek okus. Ogljikovi hidrati so se pričeli spreminjati v sladkor pod vplivom delovanja ptialina, encima v ustni slini.

Naše telo ogljikove hidrate takoj prične uporabljati za naše energetske potrebe, višek pa skladišči v jetrih, kjer se nalagajo v obliki glikogena (nekje do 100 g pri neaktivnih ljudeh), ostali glikogen pa se shranjuje v mišicah. V primeru, da ogljikovih hidratov ni na razpolago, organizem prične uporabljati te zaloge glikogena, ko pa presahne še ta energetski vir, prične izrabljati maščobe, ki se nahajajo uskladiščene v podkožnem tkivu. V skrajnem primeru (dolgotrajno stradanje) ostanejo na razpolago le še beljakovine, ki se nahajajo v mišicah.

Ketonska dieta in njene številne različice v zadnjem času postajajo vedno bolj popularne, razlog pa lahko pripišemo predvsem njihovi (hitri) učinkovitosti pri izgubi odvečnih kilogramov. Ko govorimo o ketonski dieti, imamo v mislih način prehranjevanja, kjer ogljikovi hidrati predstavljajo zelo nizek delež.

Temelji ketonske diete

Pri ketonski dieti daleč največji delež zaužite energije predstavljajo maščobe. Poleg maščob posameznik zaužije tudi dovolj, vendar ne preveč beljakovin, ogljikovi hidrati, kot smo omenili na začetku, pa naj bi predstavljali zelo majhen delež zaužitih kilo kalorij (najbolj priporočljivo pa je, da jih dobimo iz zelenolistne zelenjave).

Zavedati se moramo, da je naše telo zelo prilagodljivo in to velja tudi v situaciji, ko v svoje telo vnašamo močno zmanjšan delež ogljikovih hidratov. Naše telo namreč lahko glukozo proizvede tudi iz drugih virov, na primer iz glukoze, laktata in določenih aminokislin. Uživanje ogljikovih hidratov torej ni nujno potrebno za delovanje organizma, kar pa nikakor ne velja za beljakovine in določene vrste maščob (gre za maščobni kislini omega 3 in omega 6).

Esencialnih maščob in beljakovin (kot pove že samo njihovo ime) naše telo ne more proizvesti samo, ampak jih moramo zaužiti s hrano. Po drugi strani pa lahko potrebne ogljikove hidrate proizvede v procesu glukoneogeneze.

Kaj jesti?

Večina ljudi zmotno misli, da je ketonska dieta oblika visoko proteinske diete, vendar smo spoznali, da ni tako. Večino zaužite energije predstavljajo maščobe. Tipičen obrok na ketonski dieti bi torej vseboval nekaj beljakovin, naravni vir maščob (torej mastno meso in/ali ribe, kakovostno rastlinsko olje, maslo, jajčni rumenjak, avokado …) in nekaj malega zelenolistne zelenjave.

Facebook Google+

Vpiši email naslov ...
Tudi na Ketonski dieti se lahko posladkate s čokolado brez slabe vesti! Poiskusite slasten čokoladen beljakovinski napitek Whey Protein Premium:
whey protein premium IZDELEK
Če želite obrok, ki je bogat z beljakovinami s slastnim čokoladnim okusom, izberite Whey Protein Premium. Lahko ga uporabite kot samostojen obrok ali kot dodatek k prehrani za bolj uravnotežen obrok.


vec-o-izdelku