Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Ali veš, kaj je KETOZA?

ali-ves-kaj-je-ketozaČe ste že slišali za keto prehrano potem veste. Nekateri pravijo da je to spet ena izmed modnih muh, pa vseeno bi ravno tem ljudem postavili vprašanje, ali ni modna muha sladkor.

Nekateri se poslužujejo keto prehrane zaradi boljšega počutja spet drugi zaradi hujšanja, dejstvo pa je, da je to izvorna prehrana, ki temelji na nizkem deležu ogljikovih hidratov, beljakovinah ter na povišanem deležu maščob.

Daljše obdobje keto prehrane privede do ketoze, kar pomeni, da telo za svojo energijo porablja lastno maščobo. Moto pri tej prehrani je : Jejte maščobo zato da kurite maščobo.

Če je pri visoko hidratni (OH) prehrani kakršna je prehrana večine v današnjem času, telo navajeno pridobivati energijo iz sladkorjev (glukoze), se začnejo pri keto prehrani kot vir energije porabljati telesu lastne maščobe.
Zakaj? Preprosto zato, ker telesu ne damo OH-jev. In kaj se zgodi? Zgodi se “ketoza”.

Celice so takrat primorane poiskati energijo drugje, zato začnejo izkoriščati ogromno zalogo le-te, ki je shranjena v maščobnem  tkivu. Namesto iz glukoze, se energija pridobiva iz ketonov oz. ketonskih teles, ki nastajajo z oksidacijo maščob (trigliceridov). Seveda v telesu obstaja še en pomemben vir energije, ki ga predstavljajo beljakovine, shranjene v naših mišicah.

Zato, da pridno prigaranih mišic ne bi izgubili na račun manjšega vnosa OH-jev, moramo poskrbeti za zadosten vnos beljakovin. To pomeni, da lahko zaužijemo največ 50g OH-jev dnevno, priporočljivo pa je še manj kot to. Samo znižanje ogljikovih hidratov na minimum omogoči, da telo pride v metabolično stanje ketoze in tam ostane.

V praksi to pomeni popolno spremembo jedilnika in hladilnika. Odstraniti je potrebno večino živil, ki so v našem vsakdanjiku in se založiti predvsem s tistimi, ki se jih radi izogibamo.

Prednosti ketoze:

Pospešeno hujšanje
Telo postane v stanju ketoze sposobno koristiti ogromne zaloge energije, ki je shranjena v maščobnem tkivu, zato se pospešeno kurijo maščobe, to pa seveda pomeni izgubo odvečne teže.

Zmanjšajo se ravni inzulina v krvi
Manjša raven inzulina pomeni večje kurjenje maščob, saj inzulin sicer ta proces zavira.

Ni občutka lakote in želje po sladkem

Izboljšanje faktorjev tveganja za kardiovaskularne bolezni
S študijami so ugotovili, da se pri keto dieti zmanjšajo koncentracije trigliceridov in LDL-holesterola v krvi, ob tem pa se povečajo koncentracije HDL-holesterola. To prinese bistveno izboljšanje stanja v primeru sladkorne bolezni tipa 2 ter pri prekomerni teži oz. debelosti (zmanjša se nevarnost ateroskleroze in srčnega infarkta).

Izboljšanje stanja pri mnogih drugih boleznih (epilepsija, avtizem, Alzheimerjeva, rak)

Manj aken in kožnih vnetij

Facebook Google+

Vpiši email naslov ...
Zdrave maščobe Omega 3 iz ribjega olja:

omega3 IZDELEK
Omega 3 maščobe ohranjajo zdrav kardiovaskularni sistem, znižajo raven holesterola in krvnega tlaka. Še posebej se omega 3 maščobe svetuje vsem, ki so bolj dovzetni za srčne in žilne bolezni.

vec-o-izdelku