Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Prednosti aerobne vadbe za zdravje in izboljšanje življenja

Prednosti-aerobne-vadbe-za-zdravje-in-izboljsanje-zivljenjaVečina ljudi ob aerobni oziroma kardio vadbi najprej pomisli na potenje in izgubo maščobe. Ampak tisto kar se jih večina ne zaveda je, da aerobna vadba prinaša še mnogo več.
Poleg hujšanja in zunanjega izgleda, kardio pripomore k boljšemu počutju in izboljšanju splošnega zdravja.

Aerobno vadbo lahko izvajamo kjerkoli, saj je važno le, da svojega telesa ne obremenjujemo s preveč intenzivno vadbo. Značilnost aerobne vadbe je, da jo navadno izvajamo na ravni do 75% maksimalnega srčnega utripa. Maksimalen srčni utrip si izračunamo po formuli (220 – leta), ki navrže izredno dober približek dejanskemu maksimalnemu srčnemu utripu. Tako ima naprimer 30 letna oseba maksimalni srčni utrip 190 (220 - 30).

Prednosti aerobne vadbe

Poglejmo si glavne prednosti aerobne vadbe za vaše zdravje

  • Zmanjšuje stres in tesnobo
S tekom izženemo negativne misli in preidemo v sproščujoče stanje. Ne le tek, ampak vsaka aerobna vadba vas bo odklopila od vsakdanjih misli.
  • Izboljšuje vzdržljivost in zmanjša utrujenost
Kardio vadba nas seveda telesno utrudi, vendar na dolgi rok to prinaša vzdržljivost in manjšo utrujenost. Dobra fizična kondicija prinaša telesu boljšo predispozicijo za boj z vsemi naslednjimi napori.
  • Izboljša spanec
Kardio vadba ima pomirjujoč učinek, zmanjša strah in tako sprosti napetost našega telesa ter blagodejno vpliva na funkcijo naših možganov. Posledično se zaradi tega izboljša kakovost spanja, saj se veliko lažje sprostimo in umirimo.
  • Zmanjšuje delež telesne maščobe
Raziskave so pokazale, da kardio vadba zmanjša maščobne celice, ki obdajajo naše kosti, mišice in vitalne organe. Seveda že ptiči na drevesu čivkajo, da imajo aktivni ljudje običajno nižji indeks telesne mase (ITM).
  • Izboljšuje krvne maščobe
Kardio vadba povečuje koncentracijo lipoproteinov visoke gostote (HDL), ki pomagajo odstranjevati holesterol iz žil s tem, da ga transportirajo v jetra. Tako HDL varuje naše žile pred nastankom ateroskleroze in posledično kardiovaskularnimi boleznimi.
Nasprotno pa kardio vadba zmanjšuje koncentracijo lipoproteinov nizke gostote (LDL, "slabega" holesterola) v krvi, ki pa povečujejo možnost za obolenje srca in ožilja.
  • Izboljša razpoloženje
Raziskave so pokazale, da kardio vadba zviša raven serotonina. To je snov, ki jo imenujemo tudi »hormon sreče« in igra glavno kemično vlogo pri tem, da se počutimo srečne.
  • Izboljša mišice in kostno moč
Mišice in kosti so živo tkivo, ki se na kardio vadbo odzivajo tako, da postanejo močnejši. Kardio vadba nam omogoča ohranjati mišično moč in telesno ravnotežje, kar prispeva k preprečevanju padcev in z njimi povezane zlome.
  • Izboljšuje delovanje imunskega sistema
Ljudje, ki redno telovadijo, so manj občutljivi na manjše virusne bolezni, kot so prehladi in gripa. Splošno znano je, da vsako leto ob epidemijah, ter v času, ko je veliko manjših prehladov, najprej zbolijo ljudje, ki manj pazijo na svoje zdravje in ne živijo dovolj aktivno.
  • Pospešuje metabolizem
Proces metabolizma se pospeši takoj ko naše telo spravimo v pogon. Dodatno darilo kardio vadbe pa je tudi pospešen metabolizem še nekaj ur po aerobni vadbi. To je pomembno predvsem za starejše, saj se metabolizem upočasnjuje že z naravnim procesom staranja.
  • Zmanjšuje lakoto in zavira apetit
Aerobna vadba poveča raven leptina. To je hormon, ki ga izločajo maščobne celice in pomaga zmanjšati lakoto in zavira apetit. Raven hormona se v našem telesu še dodatno povečuje, vendar le če vadimo redno.

Aerobna / kardio vadba lahko zmanjša tveganje za številne bolezni in stanja

Prednosti-aerobne-vadbe-za-zdravje-in-izboljsanje-zivljenja 2

Številne študije potrjujejo koristi redne aerobne vadbe na zdravje oziroma na vzdrževanje ravnovesja v našem telesu.
Če nas ne prepriča že samoumevno dejstvo, da gibanje našemu telesu samo koristi, naj naštejemo nekaj najbolj znanih težav s katerimi se sooča predvsem fizično neaktivna populacija.
  • Debelost
Z redno vadbo ves čas izgubljate maščobe, saj jo v času fizične aktivnosti naše telo pretvarja v energijo. Z redno vadbo pa se zmožnost pretvarjanja maščobe v energijo še dodatno povečuje.
  • Kronične bolezni
Bolezni srca in ožilja so ne le eden izmed glavnih vzrokov, ampak kar glavni vzrok smrti pri moških in ženskah v Sloveniji.
  • Kap in srčni infarkt
Aerobna vadba izboljšuje krvne maščobe, ter preprečuje kopičenje in nalaganje maščobnih oblog v žilah. Obenem nam aerobna vadba pomaga pri zniževanju krvnega tlaka, kar je tudi eden izmed bolj pogostih težav današnje populacije.
  • Sladkorna bolezen
Aerobna vadba nam pomaga nadzorovati težo, kar zmanjšuje verjetnost debelosti. Prav prevelika telesna masa je krivec, da so jetra, mišice in maščobno tkivo neodzivni na delovanje inzulina (predvsem na račun povečanega maščobnega tkiva), ki glukozo iz krvi spravlja v ta tkiva v obliki glikogena. Tako naraste količina glukoze v krvi, kar vodi v sladkorno bolezen.
  • Rakava obolenja
Kardio vadba pomaga zniževati tveganje za raka debelega črevesa, prostate, maternice in dojk. Kardio vadba pomaga v boju proti raku debelega črevesa s pomočjo hitrejšega prehoda hrane skozi debelo črevo. Zmanjša tveganje za raka dojk in maternice z zmanjšanjem telesne maščobe in proizvodnje estrogena. Raziskovalci so prepričani tudi o tem, da vadba zmanjša tveganje za nastanek raka na prostati.

Zatorej ne odlašajte, gibajte se!

Razlogov, zakaj se moramo gibati je več kot dovolj in še bi jih lahko naštevali. Za vzor se spomnimo na našega junaka Leona Štuklja, ki je celotnemu narodu dokazal, da zdrav duh v zdravem telesu prinaša dolgo in zdravo življenje.

Če pogledamo širom sveta lahko srečamo med športniki ljudi, ki imajo veliko večje razloge zakaj ne telovaditi, kot vsi mi, pa vseeno uspejo obdržati močno voljo. Naj omenim zgolj dva diabetika, ki svoji bolezni uspešno kljubujeta in zato živita bolj zdravo. To sta Ayden Byle (prvi človek na inzulinu, ki je pretekel 6521,5 km čez Severno Ameriko) in Jay Hewitt (svetovno znan in priznan triatlonec).

Gibajte se, gibajte se in še enkrat gibajte se! Vaše telo ni narejeno za posedanje, ampak za to, da z njim živite in živite zdravi, srečni in veseli.

Facebook Google+

Sorodne teme:
Vse shujševalne diete
Smoothie za hujšanje in razstrupljanje
Kako garcinija pomaga pri hujšanju?
Dukanova dieta
Preprečite vnetje mehurja na naraven način

Želite med vadbo pokuriti več maščob? Izberite fat burner SlimAir Thermo:

fat burner IZDELEKSlimAir Thermo je fat burner z dokazano učinkovitimi naravnimi sestavinami, ki izboljšajo rezultate aerobne vadbe. Izdelek je testiran na Ameriški univerzi, njegove sestavine termogenično pospešujejo izgorevanje maščob in pospešujejo metabolizem.

vec-o-izdelku