Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Kako gredo skupaj ogljikovi hidrati in diete

Kako-gredo-skupaj-ogljikovi-hidrati-in-dietePrehranski strokovnjaki vedno poudarjajo, da mora biti prehrana raznolika, polnovredna in sestavljena iz vseh hranil. Ogljikovi hidrati so tisti o katerih beremo v zadnjem času največ – tako o tem, zakaj jih potrebujemo in tudi o tem, zakaj se jim moramo izogibati. Kako tudi ne, saj ogljikovi hidrati sestavljajo večino naših obrokov.

Ne bodite zavedeni s strani raznih shujševalnih diet, ki zatrjujejo, da so ogljikovi hidrati slabi. Obstajajo namreč dobri in slabi ogljikovi hidrati, zato glejte da izbirate dobre. V preteklosti se je namreč pojavljalo kar nekaj shujševalnih diet, ki so trdile, da obstajajo samo slabi ogljikovi hidrati. Obstajajo pa tudi shujševalne diete, ki trdijo, da ogljikovi hidrati ne prinašajo nič slabega, ravno nasprotno. Kateri so torej dobri in kateri slabi ogljikovi hidrati?

Kaj so ogljikovi hidrati?

Ogljikovi hidrati se nahajajo v vsakodnevnih živilih – koruza, krompir, žitarice, kruh, sokovi, slaščice,... V osnovi so ogljikovi hidrati sladkorji, ki pa so sestavljeni enostavno ali kompleksno.

Enostavni ogljikovi hidrati so hitro prebavljivi, večino pa lahko enostavno prepoznamo po tem, da se jih največkrat poslužujemo takrat, ko nam »pade sladkor«. Ta oblika ogljikovih hidratov je našemu okusu večinoma najbolj prijetna, a obenem najbolj neugodna za naše telo in počutje. Poslužujemo se jih lahko med in po daljših fizičnih naporih, saj takrat rabimo svoje telo napolniti z energijo, ki smo jo porabili.
Večinoma pa se jim moramo izogibati, ker naše telo ponavadi ne potrebuje nenadnega porasta energije. Ravno zaradi tega, ker je ne rabi, jo skladišči za »krizne čase« v obliki maščobe.

Živila v katerih se nahajajo enostavni ogljikovi hidrati:
  • Predelane žitarice (bel kruh, bel riž)
  • Testenine (razen polnozrnate)
  • Krompir, koruza, čebula
  • Slaščice
  • Sladke pijače
  • Alkoholne pijače

Kompleksni ogljikovi hidrati se prebavljajo dalj časa kot enostavni in zato zagotavljajo telesu energijo več časa. Ravno zaradi počasnejše prebave, pa težje preidejo v maščobo, saj jih praviloma naše telo porabi, preden se to zgodi. Posledično imamo več časa občutek sitosti. Kompleksni ogljikovi hidrati so torej zdravi in se jih ne smemo izogibati, saj jih naše telo potrebuje. So zdrav vir energije za delovanje telesa in njegovih osnovnih funkcij.

Živila v katerih se nahajajo kompleksni ogljikovi hidrati:
  • Polnozrnati izdelki (manj kot so žitarice predelane, bolje)
  • Večina sadja
  • Večina zelenjave
  • Stročnice

Ne zgolj kateri ogljikovi hidrati, ampak tudi koliko?

Poleg izbire vrste ogljikovih hidratov je pomembna tudi količina, ki jo zaužijemo. Nekoč je veljalo, da večina ljudi zaužije preveč maščob, kar pa danes ne drži. Če se količina ogljikovih hidratov zgolj zmanjša, bo to vplivalo pozitivno na naše počutje. Predvsem višja koncentracija in manjša utrujenost, sta dve takojšnji posledici manjšega zaužitja ogljikovih hidratov. Obenem je to enostavna dieta, ki nam z malo napora prinese zadovoljive rezultate. Več o tem, kaj so ogljikovi hidrati ter kakšna je dieta z manjšo količino ogljikovih hidratov, si lahko preberete v članku Nizko hidratna shujševalna dieta.

Facebook Google+
Vpiši email naslov ...
Sorodne teme:
Smoothie za hujšanje in razstrupljanje
Kako garcinija pomaga pri hujšanju?
Preprečite vnetje mehurja na naraven način

Posladkajte se s čokolado brez slabe vesti! Poiskusite slasten čokoladen beljakovinski napitek Whey Protein Premium:
whey protein premium IZDELEK
Če želite obrok, ki je bogat z beljakovinami s slastnim čokoladnim okusom, izberite Whey Protein Premium. Lahko ga uporabite kot samostojen obrok  ali kot dodatek k prehrani za bolj uravnotežen obrok.


vec-o-izdelku