Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

South Beach dieta

South-Beach-dietaSouth Beach dieta spada med shujševalne diete in omogoča hitro izgubo teže brez štetja kalorij. Dieta je razdeljena v tri faze, po končanem hujšanju, pa nam prehranjevanje po South Beach dieti postane življenjski slog. Spada med eno najbolj enostavnih shujševalnih diet za hitro hujšanje.

South Beach dietoje izdelal kardiolog Arthur Agatston, dr.med. s pomočjo specialistke za diabetiko Marie Almon, dr.med.. Dr. Agaston je izredni profesor za medicino na Univerzi v Miamiju. Bil je član odbora Ameriške akademije za kardiologijo in član ustanovne uprave društva za aterosklerozo. Marie Almon je magistra nutricistike z več kot 25 let kliničnih izkušenj, ter 11 letnimi izkušnjami na področju rehabilitacije bolezni srca, pod vodstvom dr. Agatstona.

South Beach dieta ima klinično ozadje

Prvotno je bila South Beach dieta mišljena za preprečevanje razvoja bolezni srca in žilja, a se je hitro vpisala med priljubljene shujševalne diete. Dr. Agatston je South Beach dieto oblikoval v devetdesetih letih, ker je bil razočaran nad low fat – high carb (malo maščob – veliko ogljikovih hidratov) dieto, podprto s strani Ameriške ustanove za srce in žilje. Ugotovil je, da vnos malih količin maščob v telo na dolgi rok ni učinkovito za hujšanje.

South Beach Dieta ni nizko hidratna shujševalna dieta, vseeno pa daje poudarek na pravilno izbiro ogljikovih hidratov. Stremi tudi k izbiri ustrezne, zdrave maščobe, kot so olivno olje in kokosovo olje, kakor tudi k pravemu viru beljakovin.

South Beach dieta v treh fazah

Faza 1 - začetek postopka hujšanja 

Jemo normalno velike obroke, ki vsebujejo naslednja živila:
  • Piščanec
  • Puran
  • Ribe in lupinarji (vegetarijanci lahko uživajo mesne nadomestke in tofu)
  • Jajca
  • Sir z manj maščobami
  • Oreški
  • Fižol
  • Veliko zelene zelenjave

Prva faza South Beach diete traja dva tedna. Vsak dan pojemo tri uravnotežene obroke in vmesne manjše prigrizke. Vsi prigrizki in sladice, ki si jih zaželimo in niso na seznamu prepovedanih, so obvezne! Ideja je, da če smo bolj zadovoljni in se ne počutimo prikrajšani, so tudi možnosti za prenajedanje v naslednjem obroku bistveno manjše.

Živila, ki jih South Beach dieta v prvi fazi prepoveduje:
  • Kruh
  • Riž
  • Krompir
  • Testenine
  • Pečeni rogljički
  • Sadje
  • Bonboni
  • Torta
  • Piškotki
  • Sladoled
  • Sladkor
  • Alkoholne pijače

Faza 2 - uvedba zdravih ogljikovih hidratov za hujšanje

V drugi fazi South Beach dieta ponovno vključuje zdrave ogljikove hidrate - polnozrnat kruh, polnozrnate testenine, zelenjavo in večino sadja. V tej fazi South Beach diete bomo shujšali do teže, ki smo si jo zastavili za cilj. Postavi pa se vprašanje kako lahko shujšamo, če obroki še vedno vsebujejo ogljikove hidrate? 

Dr. Agatston poudarja, da je to shujševalna dieta, ki jo koristimo vse svoje življenje, zato je pomembno, da dodamo zdrave ogljikove hidrate nazaj v svoj življenjski slog. Pri ogljikovih hidratih je potrebno biti previden, zato jih dodajamo postopno. V prvem tednu diete imamo na jedilniku samo en obrok z ogljikovimi hidrati na dan. Nato spremljamo odziv telesa na prisotnost ogljikovih hidratov. 

                               South-Beach-dieta 2

Če je hujšanje uspešno, lahko dodamo v jedilnik še en obrok z ogljikovimi hidrati. Odziv telesa spremljamo natančno, obroke z ogljikovimi hidrati pa v dieto dodajamo, dokler ne dosežemo normalnih obrokov. Če shujševalna dieta uide izpod nadzora, se za nekaj dni vrnemo na prvo fazo South Beach diete. Dr. Agatston svetuje, da naj druga faza traja, dokler ne shujšamo do ciljne telesne teže. 

Faza 3 – ko shujšamo živimo življenjski slog

Ko smo shujšali na svojo ciljno telesno težo, se premaknemo v tretjo fazo South Beach diete, ki je znana kot vzdrževalno obdobje. V tej fazi moramo dobiti občutek, da je to način življenja in ne shujševalna dieta.

Dr. Agatston pravi, da tretja faza South Beach diete ni namenjena hranjenju po pravilih. Je odkrivanje novih načinov zdravega prehranjevanja, novih receptov, sestavin in uživanje v novem življenjskem slogu. Bistvo je v dolgoročnem načrtu prehranjevanja in v uživanju sprememb, ki se dogajajo na in v telesu.

Uživanje in ne hujšanje

Ko sprejmemo zdrav življenjski slog ne hujšamo več, saj v hrani uživamo brez skrbi, da bi pridobili na teži. Cilj hujšanja je doseči telesno težo, ki si jo želimo, pomembno pa je tudi, da to težo obdržimo. South Beach dieta nam to omogoča, ker se v času hujšanja naučimo poslušati svoje telo in spremljamo odzive telesa na hrano. Prav zaradi te dolgoročnosti in relativno malo prilagajanja, je ta, vedno bolj priljubljena dieta izjemno preprosta.

Facebook Google+
Vpiši email naslov ...
Želite zdrav in okusen obrok na South Beach dieti? Poiskusite slasten nadomestek obroka Pure Meal:
nadomestek obroka pure meal
Če želite polnovreden obrok, ki je bogat z beljakovinami in ogljikovimi hidrati z nizki glikemičnim indeksom, izberite NutriUp Pure Meal. Lahko ga uporabite kot samostojen nadomestek obroka z idelanim razmerjem hranilnih snovi ali kot dodatek k prehrani za bolj uravnotežen obrok.


vec-o-izdelku