Ločevalna Dieta – 90 Dnevna

Burgerji in krompirček, jajca in toast, puran na žaru, to so stvari, ki jih ima rada večina ljud vendar so tudi vzrok epidemij debelosti in slabega zdravja. Uživanje enega od teh klasičnih obrokov pogosto povzroča napihnjenost, dehidracijo in utrujenost. Sama živila ne povzročajo teh simptomov, te simptome povzroča kombinacija teh živil. Te kombinacije so v nasprotju z vsem, kar vemo o tem, kako deluje prebavni sistem in o združevanju živil na način, ki spodbuja zdravo in učinkovito prebavo. Povezovanje različnih živil, ki se komplementirajo nam ponuja največjo korist za zdravje.

Klasične modrosti nam govorijo, naj preprosto jemo in vadimo več. To je le majhen del večje slike celotnega temelja dobrega zdravja in zdrave telesne teže. Dejstvo je, da je pravilna kombinacija živil še pomembnejša, saj različne kombinacije živil vplivajo na to, kaj se med prebavo dogaja v želodcu, kar je ključ do zdravja in hujšanja.

V preteklih generacijah so bili fizično aktivni, ves dan so zelo trdo delali in se vrnili domov, da bi pojedli obroke iz mesa, kruha in sira. Imeli so zdravo črevesno floro – koristne bakterije najdemo v črevesju, ki pomagajo prebaviti hrano in pri absorpciji hranil.

Tehnološki napredek, vključno z antibiotiki, pasterizacijo in intenzivnejšo predelavo živil so uničili številne hranilne snovi v naši hrani in povzročili znatno škodo črevesnim bakterijam, zaradi česar telo težje absorbira hranila, ki ostanejo. Manjši vnos hranil in absorpcija povzroča pomanjkljivosti, ki lahko povzročijo utrujenost in povečajo tveganje za nastanek bolezni. Zaradi tega je bolj pomembno kot kdajkoli, da se posebej skrbimo zase, da bi preprečili učinke stresa in podhranjenosti.

Dobra novica je, da ni težko vedeti, katera hrana sodi skupaj in kakšno hrano je potrebno jesti ločeno, zato, da bo vaš prebavni sistem lahko učinkovito presnovil hrano in se bodo lahko hranila učinkoviteje absorbirala .

Ločevalna dieta

Ločevalna dieta je skrivnost, ki pomaga izboljšati vašo prebavo, tako da boste pridobili največ energije iz svoje hrane in vam bo pomagala, da se boste počutili bolj zdravo in z več energija ter boste dosegli in ohranili zdravo težo.

Proces prebave, še posebej, ko ste jedli obilen obrok, porabi presenetljivo količino energije. Zato se včasih počutite zaspani po obilnem obroku: vaše telo je prisiljeno, da od drugih procesov preusmeri toliko energije v prebavo, da vam je ostane bolj malo za kaj drugega.

Če je vaša prebava tako slaba, je nepresnovljena hrana prepuščena gnitju v prebavnem traktu. To ustvarja okolje v črevesni flori, ki poveča kislost vaše krvi in spodbuja rast kvasovk, parazitov, virusov in celo rakavih celic, tako da ste na splošno bolj dovzetni za bolezni.

Priporočene kombinacije živil:

Dobra ločevalna dieta pomeni kombinacije, ki olajšajo prebavne procese tako. da se lahko hrana razgradi in da se hranila absorbirajo in porabljajo za energijo. Pravilno načrtovanje prehrane ni zapleteno, če upoštevate ta tri glavna načela:

1.) Ko jeste sadje, jejte samo sadje

Sadje je med najbolj lahkimi živili, ki jih lahko pojemo. Sadje je treba vedno jesti samo, brez drugih živil (kar ni drugo sadje) in na prazen želodec. V nasprotnem primeru bo sadje obsedelo v želodcu, dokler se ne bodo prebavila druga živila. Če ste zaskrbljeni zaradi sladkorja v krvi po sadju pojejte nekaj listnate zelenjave, saj bo ta pripomogla k stabilnosti krvnega sladkorja.

2.) Beljakovine z neškrobno zelenjavo

Kombiniranje beljakovin z zelenjavo je odličen obrok. Živila, ki imajo veliko beljakovin, kot so meso, ribe, perutnina in jajca v želodcu sprožijo, da se zloča klorovodikova kislina in pepsin, s čimer se povečaja kislost v želodcu, za potrebe razgraditve tega živila. Škrobna hrana se v tem okolju ne razgradi dobro. Počakajte vsaj tri ure po tem, ko ste jedli škrobni obrok, ko boste jedli beljakovine.

Zelenjava, ki jo je dobro jesti z beljakovinami, so listnate solate, korenje, zelena, zelena zrna, zelena solata, čebula, por, repa, redkev, bučke, kumare, pesa in vse vrste kalčkov. Ožja zelenjava vključuje alge, nori, morsko solato…

3.) Ne kombinirajte škroba in beljakovin

Ko jeste škrob, vaš želodec izpusti encim, imenovan ptyalin, ki ustvarja alkalno okolje – ravno nasprotno, kot ga ustvarjajo hranila z beljakovinami. Škrobne zelenjave vključujejo fižol, koruzo, grah, krompir, artičoke in kostanj. Počakajte vsaj štiri ure po jedi živil z beljakovinami pred jedjo živil iz škroba.

Kaj pa vse ostalo?

To vse zveni preprosto, ampak kaj pa vse ostalo? Kaj pa oreščki, mlečne maščobe, maščobe, olja in vse, kar ni omenjeno zgoraj? Zgornja tri načela so jedro ločevalne diete. Če sledite tem načelom, boste imeli dober začetek na svoji poti k pravilni prehrani in presnovi. Če res želite slediti dobri kombinaciji prehrane, je tukaj še nekaj načel, ki jih je treba upoštevati.

Maščobe in olja

Odločite se za organska in nerafinirana olja čim pogosteje. Nekaj najboljših olj je: laneno seme, olivno, bučno in kokosovo olje. Maščobe in olja se lahko kombinirajo s katero koli hrano, vendar jih je treba zmerno uporabljati, kadar jih uživamo z beljakovinami saj se bodo počasi prebavile. Pri kuhanju beljakovin uporabite majhno količino olja in izberite prelive brez olja.

Semena

Semena se lažje prebavljajo, če se pred uživanjem kalijo. Presnavljanje semen in oreščkov nevtralizira fitično kislino, spojino, ki blokira mineralno absorpcijo in zavira delovanje prebavnih encimov.

Mleko

Sir, mleko in druga mlečna živila se štejejo za beljakovinske maščobe. Lahko jih kombiniramo z beljakovinami brez škrobne zelenjave, semeni, oreščki (kot zgoraj) in kislim sadjem. Seveda se morajo tisti, ki so občutljivi na laktozo, izogibati mleku. Laktoza je sladkor, ki lahko spodbuja rast kvasa in drugih mikrobov. Vsebuje tudi kazein, beljakovine s strukturo, ki je zelo podobna strukturi glutena in lahko sproži reakcijo pri tistih, ki reagirajo na gluten. Pri mnogih ljudeh lahko mleko sproži vnetni odziv.

Surovo mleko je najboljše, saj pasterizacija uničuje encime v mleku, ki olajšajo prebavi delo. Pijte surovo mleko samostojno, saj ga ne morete vzajemno kombinirati z drugimi živili v želodcu, kot so navedene zgoraj.

Posušen fižol, grah, soja

Soja in nekateri drugi fižoli vsebujejo kombinacijo škroba in beljakovin, zaradi česar so manj kot idealni za prehrano. Ta živila so škrobna, vendar vsebujejo tudi beljakovine, zato jih je težko prebaviti in lahko povzročajo pline in napihnjenost. Tako kot oreščki in semena tudi soja vsebuje fitično kislino in druge zaviralce prebavnih encimov, ki lahko blokirajo mineralno absorpcijo in otežijo prebavo. Soja vsebuje tudi spojine, ki lahko blokirajo proizvodnjo ščitničnih hormonov.

To ne pomeni, da ne smete jesti soje. Ko je soja fermentirana, se inhibitorji fitinske kisline in encima nevtralizirajo, beljakovine in druga hranila pa se lažje absorbirajo.

Sladkor

V idealnih razmerah se morate čim bolj izogibati rafiniranemu sladkorju. Rafinirani sladkor spodbuja kvas in druge mikrobe ter zmanjša vašo imunsko odpornost. Poskusite stevijo ali med v skodelici čaja ali kozarca limonine vode, da zadovolji vaše potrebe po sladkem. Če morate jesti sladkor, ga dodajte malo k skodelici čaja.

Fermentirana živila in pijače

Fermentirana živila in pijače so polne hranil in zdravih bakterij, ki lahko pomagajo repopulirati črevesje, zaradi česar so prava super živila. Uživajte ta živila in pijače s čimerkoli, tudi s sadjem.

Voda in druge pijače

Čaj lahko pomaga prebavi vseh obrokov, vendar lahko voda in druge pijače razredčijo želodčne sokove in upočasnijo prebavo. Pijte veliko vode samo pri obroku.

Kako izgleda dan na ločevalni dieti

Vse to se sliši dobro v teoriji, a kako dejansko deluje v praksi? Tukaj je primer, kako naj bi dan na ločevalni dieti izgledal:

ZAJTRK: sadje
MALICA: Če se znajdete spet eno uro ali dve po zajtrku, uživajte v prigrizku, ki vsebuje beljakovine ali škrob, ne pa oboje. Vegetativna omleta ali ovsena kaša sta dobra izbira.
KOSILO: beljakovine in veliko zelenjave.
VEČERJA: Škrobnata živila z veliko zelenjave

Če se znajdete v situaciji, v kateri je uživanje beljakovin in škroba skupaj neizogibno, dodajte nekaj stročnic za pomoč pri prebavi.

Zaključek

Ločevalna dieta lahko zmanjša stres in izboljša porabo hranil. Dlje, ko boste vztrajali, lažje bo postalo in bolj boste opazili prednosti, zaradi katerih ste se odločili za ločevalno dieto. Morda se boste našli v hrepenenju po pecivu ali vašem priljubljenem hamburgerju ali pečenem krompirju z vašim zrezkom, ker ste se pravzaprav navajeni nanje. Začnite voditi dnevnik o tem, kaj jeste in kako se počutite.