Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka
  • banner planet diet zdravo zivlljenje in nasveti
Previous Next

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Za zdravje

Za-zdravjeJe zdravje res naše največje bogastvo? Ponavadi se tega zavedamo takrat, ko nas nekaj boli ali pa ko zbolimo. Seveda nek delež k našemu zdravju prispeva tudi okolje, a največja odgovornost kako ohraniti zdravje ostaja na naših ramenih. Stremeti moramo k ohranjanju zdravja, če pa že zbolimo, pa k čim prejšnjemu okrevanju.

V preteklosti smo na zdravje gledali kot čas brez bolezni. Danes pa nam zdravje pomeni sredstvo za vsakdanje življenje oziroma predpogoj, ki nam omogoča produktivno življenje.

Kaj določa zdravje?

Na naše zdravje vplivajo dejavniki v nas samih, kot so dedna zasnova, spol, starost, telesne in osebnostne značilnosti. Naša genetska zasnova vpliva na zdravje, saj nam daje predispozicijo kako se bomo prilagajali okoljskim vplivom in katero bolezen bomo razvili.

Na starost in spol nimamo vpliva, pa vseeno definirata naše zdravje. Telesna zgradba ženske in telesna zgradba moškega sta popolnoma različni in tako tudi podvrženi različnim tveganjem za zdravje. Dobra telesna pripravljenost je močno orožje v boju proti nastankom bolezni in varuje zdravje. Ne smemo pa zanemariti tudi duševnega zdravja, saj nam daje sposobnost ubraniti se pred stresom vsakdana.

Vpliv naravnega in družbenega okolja

Za zdravje pomembna determinanta je tudi naravno okolje v katerem živimo. V naravi smo lahko izpostavljeni celi vrsti mikroorganizmov, kot so bakterije in virusi, ki lahko okrnijo naše zdravje. Z razvojem tehnologije smo večino dneva izpostavljeni za zdravje obremenjujočim raznim sevanjem in hrupom.

Brez kemikalij si dandanes ne predstavljamo življenja, saj so prinesle veliko dobrega, naprimer zdravila ali konzervanse, ki podaljšajo rok uporabnosti hrani. Zaskrbljujoč pa je njihov vpliv na naše zdravje, saj smo tako ves čas izpostavljeni toksinom v malih količinah.

Visok delež smrti ali invalidnosti pa pripada nesrečam v prometu. Z dostopnostjo prevoznih sredstev se je skokovito povečalo število nesreč, v katerih vsakodnevno prihaja do težkih poškodb.

Nenazadnje ne pozabimo tudi na vpliv družbenega okolja na zdravje. Raziskave kažejo, da so bolj zdravi ljudje tisti, ki so bolj izobraženi in tisti, ki imajo boljši ekonomski položaj. Bolj izobraženi ljudje več berejo in se bolj zanimajo za zdravje, medtem ko si bogatejši lahko privoščijo boljše storitve brez čakalne vrste.

Kako ohranjati zdravje?

Še vedno velja, bolje preventiva, kot kurativa. Preventiva ni v celoti v naših rokah, saj sami ne moremo zagotavljati naprimer kvalitetnega naravnega in družbenega okolja ter njunega vpliva na zdravje. Lahko pa preventiva prispeva k čistejši naravi in s tem k zdravi pitni vodi. Lahko ločujemo odpadke in s tem manj obremenjujemo okolje. Odločimo se za prehranska dopolnila za zdravje in zdravo bio hrano in s tem naredimo uslugo tako okolju, kot tudi sebi.

Ohranjanje dobre osebne higiene vpliva na zdravje, čiste roke namreč ne nosijo s seboj virusov in bakterij. Pomembna je tudi izbira oblačil, ki ne pregrejejo telesa ali pa ga ohladijo. Dobra obutev vpliva na dobro držo in počutje telesa. Zelo pomembno pa je tudi, da si vsak dan zagotovimo vsaj 7 ur spanca.

Pomemben ukrep za ohranjanje zdravja je tudi zdravo in varno okolje doma in na delovnem mestu. Poskrbeti za zdravje, pomeni redno čiščenje in prezračevanje prostorov. Dobra ureditev in izbira pohištva vpliva na naše počutje in razpoloženje. Poskrbeti pa moramo tudi za zaščito pred hrupom in sevanjem vseh vrst.

Hrana in gibanje za zdravje

Najpomembnejša stvar, ki pa jo lahko naredimo za zdravje oziroma ohranjanje svojega zdravja pa je zagotovo zdrav način življenja.

Zdravo in uravnoteženo prehranjevanje zagotovi telesu vsa hranila, ki jih potrebuje (beljakovine, ogljikove hidrate in maščobe) ter vitamine in minerale. Zdravo prehranjevanje je energetsko uravnoteženo in razdeljeno v vsaj pet manjših obrokov na dan. Za zdravje naredimo veliko, če pojemo toliko hrane, kot jo telo potrebuje. Pomemben je tudi zadosten vnos nesladkanih tekočin, najbolje vode.

Telesna aktivnost varuje zdravje, poskrbi pa tudi za optimalno telesno težo. Gibanje je lastnost vseh živih bitij, zato izkoristimo vsak trenutek. Namesto dvigala izberimo stopnice in namesto avtomobila kolo.

Izogibajte se škodljivim substancam kot so tobak, alkohol in nedovoljene droge.

Facebook Google+

Do boljšega zdravja s prehranskmi dopolnili za zdravje:

za-zdravjeZagotovite svojemu telesu vse hranilne snovi, vitamine in minerale ter antioksidante, ki jih potrebuje. Odločite se za kakovost in izberite NutriUp, pravilno odločitev vam lahko potrdi vrsta zadovoljnih kupcev.

vec-o-izdelkih