Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka
  • banner planet diet zdravo zivlljenje in nasveti
Previous Next

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Prehranska dopolnila

Prehranska-dopolnila Vse sestavine, ki jih vsebujejo prehranska dopolnila vsebuje tudi navadna hrana. Problem modernega prehranjevanja je kakovost navadne, industrijsko pridelane hrane in planiranje obrokov. Preberite kaj sestavlja prehranska dopolnila in čemu so posamična prehranska dopolnila namenjena.

Antioksidanti

So molekule, ki varujejo druge molekule pred oksidacijo. Glavni krivci za oksidacijo molekul so prosti radikali, antioksidanti, ki jih vsebuje hrana in prehranska dopolnila, pa varujejo naše telo pred poškodbami celic in oksidativnim stresom.

Aminokisline

Aminokisline so osnovni elementi iz katerih so zgrajene vse beljakovine. Osem izmed teh aminokislin imenujemo esencialne aminokisline, saj jih naše telo nujno potrebuje, zaužijemo pa jih lahko le s hrano ali pa zaužijemo primerna prehranska dopolnila.

Esencialne aminokisline so L-Fenilalanin, L-Izolevcin, L-Levcin, L-Lizin, L-Metionin, L-Treonin, L-Triptofan in L-Valin. Prehranska dopolnila velikokrat vsebujejo tudi L-Karnitin, ki pospešuje izgorevanje maščob.


Maščobne kisline

Maščobne kisline razdelimo na nasičene maščobe in nenasičene maščobe. Nasičene maščobe so najpogostejši razlog previsokega LDL holesterola. Prehranska dopolnila večinoma vsebujejo nenasičene maščobne kisline omega 3.

Omega 3 maščobne kisline so esencialne in imajo kar nekaj pozitivnih učinkov na telo – med drugim podpirajo delovanje imunskega sistema in uravnavajo krvni tlak.

Omega 6 so ravno tako esencialne in so potrebne za optimalno delovanje organizma ter za nižanje skupnega in LDL holesterola.

Omega 9 maščobne kisline so neesencialne maščobne kisline, vendar jih je priporočljivo vnašati v telo zaradi vrste pozitivnih učinkov, ki jih imajo na telo – zmanjšujejo možnost nastanka kardiovaskularnih bolezni, kapi in znižujejo slab LDL holesterol.

Vitamini

Za človeka pomembne vitamine, vsebuje v prehrani predvsem sadje in zelenjava ter prehranska dopolnila. Termin »vitamini« popisuje biološko aktivne organske spojine, ki jih moramo nujno zaužiti. Vitamini skrbijo za zdravo ravnovesje telesa, razdelimo pa jih v vodotopne vitamine in vitamine, ki so topni v maščobi.

Maščobotopni vitamini

Vitamin A

Vitamin A in prehranska dopolnila z vitaminom A imajo odlične antioksidativne lastnosti, ki pripomorejo k dobri preventivi za marsikatero bolezen. Pomemben je za zdrave oči in s tem dober vid, za razvoj kosti in okostja ter las in nohtov.

Vitamin D

Vitamin D in prehranska dopolnila z vitaminom D skrbijo za absorbcijo fosfatov in kalcija ter posledično za zdrave kosti in zob.

Vitamin E

Vitamin E in prehranska dopolnila z vitaminom E zaradi svojih antioksidativnih lastnosti ščitijo večkrat nenasičene maščobne kisline pred oksidacijo.

Vitamin K

Vitamin K in prehranska dopolnila z vitaminom K skrbijo za koagulacijo krvi, mineralizacijo kosti in rast celic.

Vodotopni vitamini

Vitamin B1 – tiamin

Vitamin B1 in prehranska dopolnila z vitaminom B1 so odgovorna za dobro delovanje živčnega sistema in srca ter presnovo ogljikovih hidratov.

Vitamin B2 – riboflavin

Vitamin B2 in prehranska dopolnila z vitaminom B2 so dobra za ohranjanje zdrave sluznice in presnovo ogljikovih hidratov.

Vitamin B3 – niacin oz. nikotinska kislina

Vitamin B3 in prehranska dopolnila z vitaminom B3 skrbijo za pravilno delovanje možganov in prebavil ter omogočajo kemične reakcije v celicah.

Vitamin B5 – pantonenskakislina

Vitamin B5 in prehranska dopolnila z vitaminom B5 se priporoča zaradi pozitivnega delovanja na živčni sistem in izboljšane presnove maščob in ogljikovih hidratov.

Vitamin B6 – piridoksin

Vitamin B6 in prehranska dopolnila z vitaminom B6 poskrbijo za lepo in zdravo kožo, podpirajo delovanje živčnega sistema in pomagajo pri presnovi maščob.

Vitamin B7 – biotin

Vitamin B7 in prehranska dopolnila z vitaminom B7 sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov.

Vitamin B9 – folna kislina

Vitamin B9 in prehranska dopolnila z vitaminom B9 so odgovorna za sintezo DNK in RNK ter zorenje rdečih krvničk, kar je še posebej pomembno pri nosečnicah.

Vitamin B12 – cianokobalamin

Vitamin B12 in prehranska dopolnila z vitaminom B12 skrbijo za sintezo DNK, delovanje živčnega sistema in zorenje rdečih krvničk.

Vitamin C

Vitamin C in prehranska dopolnila z vitaminom C so najpomembnejši antioksidanti, ki varujejo telo pred poškodbami celic, zvišujejo HDL holesterol in krepijo imunski sistem.

Minerali

V človeškem telesu najdemo več kot 20 različnih mineralov, od katerih jih ima bolj vidno vlogo zgolj sedem. Vnos mineralov v telo je otežen zaradi manjše absorbcije snovi, tudi če zaužijemo čisti mineral. Minerali so osnovni gradnik človeškega telesa, zato je uživanje zadostne količine mineralov s hrano ali prehranskimi dopolnili nujno.

Cink

Cink in prehranska dopolnila s cinkom so odgovorna za delitev in rast celic, reprodukcijo. Skrbi za delovanje možganov in čutil ter sodeluje pri presnavljanju vitaminov.

Fosfor

Fosfor in prehranska dopolnila s fosforjem so potrebna, ker se fosfor strukturira v kosti in zobe. Odgovoren je tudi za prenos živčnih impulzov ter dobro delovanje ledvic in srca.

Jod

Jod in prehranska dopolnila z jodom skrbijo za odpornost limfnega sistema in sintezo ščitniških hormonov. Pomembno vlogo ima pri razvoju možganov in proizvodnji energije.

Kalcij

Kalcij in prehranska dopolnila s kalcijem so izjemno pomembna pri zagotavljanju zdravja in izgradnji zob in kosti. Sodeluje tudi pri strjevanju krvi in podpira delovanje živčnega sistema.

Magnezij

Magnezij in prehranska dopolnila z magnezijem uravnavajo količino kalcija, natrija in kalija v telesu s prehodom snovi skozi celične membrane.

Selen

Selen in prehranska dopolnila s selenom delujejo kot antioksidant oz. so sestavina pomembnega antioksidanta, ki se nahaja v sleherni celici. Ima pozitiven vpliv na imunski sistem in brani telo pred toksini nekaterih mineralov.

Železo

Železo in prehranska dopolnila z železom skrbijo za prenos kisika in ogljikovega dioksida po krvi. Je komponenta hemoglobina in sestavni del encimov, ki podpirajo delovanje celičnega dihanja.

Proteini oz. Beljakovine

Prehranska dopolnila, ki so namenjena vzdrževanju, zmanjševanju ali pridobivanju telesne teže vsebujejo koncentrirane hranilne snovi – beljakovine ali proteine. Prehranska dopolnila s proteini izkoriščajo vedenje, da povprečen jedilnik skorajda nikoli ne vsebuje dovolj beljakovin in jih je potrebno dodatno vnašati. Vsakdanji viri beljakovin so predvsem meso, stročnice, mlečni izdelki, ribe, soja in jajca.

Prehranska dopolnila s koncentriranimi beljakovinami so večinoma iz sledečih virov.

Whey (sirotkini) proteini

Prehranska dopolnila iz sirotkinih proteinov (vir je mleko) so zaradi hitre absorbcije namenjena športnikov, največkrat fitneserjem, ki imajo instantno potrebo po večji količini beljakovin.

Mlečni proteini (Kazein)

Prehranska dopolnila iz kazeina, se kljub istemu viru kot sirotkini proteini, absorbirajo veliko počasneje. Namenjena so nadomestkom obroka ali kot vir beljakovin pred spanjem.

Jajčni proteini

Prehranska dopolnila z jajčnimi proteini imajo zelo dobro razmerje aminokislin, nekateri jih cenijo predvsem zato, ker telesu zagotavljajo dolgo trajajočo visoko anabolno stanje.

Sojini proteini

Prehranska dopolnila s sojinimi proteini služijo kot odličen nadomestek obroka ali kot dodatek beljakovin k vsakdanji prehrani za vse tudi športno neaktivne ljudi.

Konopljini proteini

Prehranska dopolnila s konopljini proteini vsebujejo idealno razmerje maščobnih kislin, kot edini rastlinski vir beljakovin vsebujejo dovolj aminokislin, da tvorijo popolne beljakovine. Ker imajo visok absorbcijski potencial, jih potrebujemo zaužiti veliko manj za enak učinek, kot proteinov iz drugih virov.

Super hrana

Je hrana in prehranska dopolnila, ki jim zaradi svojih sestavin ali vpliva na človekovo telo pripisujejo posebne lastnosti. Te lastnosti se izražajo s kakršnimi koli pozitivnimi lastnostmi.

Nadomestek obroka

Prehranska dopolnila, ki vsebujejo koncentrirane hranilne snovi s katerimi lahko nadomeščamo navadno hrano, obenem pa izkoriščamo razmerje vsebovanih hranilnih snovi. Med daljšim fizičnim naporom večkrat potrebujemo večjo mero energije, medtem ko po treningu dostikrat potrebujemo večjo mero beljakovin.
Prehranska dopolnila, ki vsebujejo hranilne snovi v razmerjih, ki jih potrebuje človek za normalno delovanje, običajno uporabljamo za nadomeščanje vsakodnevnih obrokov.


Rastline, ki jih vsebujejo prehranska dopolnila

Nekatera prehranska dopolnila vsebujejo rastline ali dele rastlin, ker te vsebujejo hranilne snovi ali kombinacijo hranilnih snovi, ki imajo določene pozitivne lastnosti ali posledice za ljudi.

Prehranska dopolnila za hujšanje

Ne glede na to, za katero shujševalno dieto se boste odločili, v vsako lahko vključite prehranska dopolnila. Za hujšanje so priporočljivi beljakovinski napitki oziroma proteini in nadomestki obroka. Glavna prednost proteinskega napitka je visoka koncentracija beljakovin s skoraj nič maščob in ogljikovih hidratov.

Prehranska dopolnila za hujšanje so vsekakor tudi fat burnerji ali po slovensko kurilci maščob. S
fat burnerji bo izgorevanje maščob med hujšanjem pospešeno, napolnjeni boste z dodatno energijo, ki jo med hujšanjem velikokrat primanjkuje. Za vse tiste, ki se med hujšanjem težko ali celo ne morete upreti slastnim jedem in slaščicam obstaja rešitev. Na voljo so zaviralci apetita, ki vam pomagajo zatreti željo po še tako slastni tortici.

V kolikor se vseeno pregrešite na shujševalni dieti so tu za vas še lovilci maščob
. Lovilci maščob ulovijo zaužito maščobo in jo skozi prebavni trakt izločijo iz telesa in s tem preprečijo nabiranje maščobnih oblog v telesu. Potreba po vitaminih in mineralih se v času hujšanja poveča, zato te nadomeščajo prehranska dopolnila z multivitamini ali super hrana z veliko vitamini in minerali.

Prehranska dopolnila za zdravje

S svojim življenjskim slogom in seveda tudi s prehrano lahko naredimo veliko za zdravje. Pri zagotavljanju osnovnih hranil oz. primernega razmerja osnovnih hranil telesu, nam pomagajo prehranska dopolnila s koncentriranimi hranili ali hranili v primernem razmerju. To so različni beljakovinski napitki in nadomestki obrokov. Zdravje lahko vzdržujemo tudi z dovolj vitamini in minerali.

Ta prehranska dopolnila so danes najbolj široko uporabljena, saj je kakovost hrane vsako leto nižja. Za ohranjanje zdravja in dobrega delovanja telesnih procesov moramo zaužiti veliko antioksidantov, za kar lahko uporabljamo prehranska dopolnila z izvlečki rastlin in delov rastlin. Nekatere rastline, ki jih vsebujejo prehranska dopolnila imajo izjemne učinke na imunski sistem, zahvaljujoč predvsem različnim vsebovanim antioksidantom.

Facebook Google+

Prehranska dopolnila NutriUp za boljše počutje in vitalnost:

NutriUp-prehranska-dopolnilaČe ste se odločili za bolj zdravo življenje, vam nudimo visoko kakovostna in preverjena prehranska dopolnila NutriUp. Vsi izdelki vsebujejo naravne sestavine, ki so za telo zdrave in nimajo nikakršnih nezaželjenih učinkov. Zagotovite si več motivacije ter trajne rezultate in se pridružite mnogim našim uporabnikom, ki jim je že uspelo.

prehranska dopolnila za hujšanje