Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Kakšna je zdrava prehrana nosečnice

kaksna-je-zdrava-prehrana-nosecniceUstrezen razvoj zarodka je odvisen od stalne oskrbe s hranili, ki jih mora zarodek dobivati od mame. Prehrana nosečnice določa, kako se bo otrok razvijal, saj otrok porablja hranljive stvari, ki so mu na voljo. Posledice prehrane se pokažejo šele kasneje, zato mora biti prehrana nosečnice predvsem zdrava ter polna vitaminov in mineralov.

Prepričanje, da mora nosečnica jesti za dva ne drži, saj se kilogrami lahko začnejo hitro kopičiti. Pomembno je redno prehranjevanje z manjšimi obroki kakovostnih živil, ki so porazdeljeni čez dan. Priporočljivo je imeti 5-6 obrokov, najpomembnejši pa so zajtrk, kosilo in večerja.

Prehrana nosečnice naj vsebuje…

Do 50 % dnevnih potreb po energiji v prehrani nosečnice pokrijejo ogljikovi hidrati. Priporočljivo je, da izvirajo iz polnovrednih živil (rjavi riž, ovseni kosmiči,...). Ogljikovi hidrati, ki imajo nizek glikemični indeks (GI) preprečujejo slabost in zaprtost. Ogljikovi hidrati morajo vsebovati veliko vlaknin, ki med nosečnostjo zmanjšujejo tveganje za nastanek sladkorne bolezni. Vlaknine najdemo v brokoliju, korenju, pomarančah, jagodah, polnozrnatih kosmičih ter v nekaterih drugih živilih.

Na jedilniku mora biti veliko rib, zaradi potrebe po jodu in esencialnih maščobnih kislinah. Če prehrana nosečnice ne vsebuje dovolj rib, se priporoča dopolnjevanje prehrane z omega 3 maščobnimi kislinami, v obliki prehranskih dopolnil.

Ravno tako mora prehrana nosečnice vsebovati dovolj beljakovin, saj so beljakovine nujne za zdrav razvoj otroka. Kljub temu velja opozoriti, da se je zaradi možnosti okužb priporočljivo izogibati surovemu mesu.

Vitamini in minerali

Vitamini in minerali so v prehrani nosečnice izjemno pomembni, saj pomanjkanje poveča možnost nastanka bolezni pri otrocih, kot je zastoj v rasti, slabokrvnost in druge. Zato, da so vitamini in minerali v prehrani nosečnice dovolj zastopani, je potrebno zaužiti dovolj pisanega sadja in zelenjave. Med vitamini je najbolj pomembna folna kislina, ki jo vsebujejo v dovolj veliki količini le prehranska dopolnila. Če jo želimo čimveč pridobiti iz navadne hrane, jo največ najdemo v bio pomarančah in listnati zelenjavi.

Med minerali pa se izrazito poveča potreba ko kalciju, ki jo lahko zadovoljimo z uživanjem mleka, zato prehranska dopolnila s kalcijem večinoma niso potrebna. Zaradi splošnega pomanjkanja vitaminov in mineralov, pa ne smemo zanemariti tudi ostalih potreb. Prehrana nosečnice mora vsebovati veliko vitamina A, vitaminov skupine B in železa.

Vitamin A je v večjih količinah prisoten v kumarah, marelicah, bučah, paradižniku, rdeči papriki ter v mlečnih izdelkih. Potrebe po železu lahko v prehrani nosečnice pokrije jajčni rumenjak, stročnice, ribe, meso, suho sadje in zelena zelenjava. Ravno pomanjkanje železa je ena najpogostejših težav nosečnice v zadnjem trimesečju.

Vitamini skupine B zagotavljajo pravilen razvoj živčevja pri zarodku. Pomanjkanje vseh vitaminov skupine B, še posebej vitamina B9 (folna kislina), pa lahko povzroči celo splav v prvem trimesečju.

In ostalo?

Ne smemo pozabiti tudi na reden vnos tekočine, še najbolje navadne vode. Prehrana nosečnice se namreč dopolnjuje z vsaj dvema litroma tekočine na dan. Izogibati se je potrebno tudi kajenju, alkoholu, nezdravi in mastni hrani ter prekomernemu uživanju kofeina. Različne shujševalne diete, predvsem tiste, ki vas prikrajšajo potrebnih hranilnih snovi ter vitaminov in mineralov, prav tako niso priporočljive.

Poleg uživanja zdrave hrane, pa je pomembno, da prisluhnete svojemu telesu, saj vam zna samo najbolje sporočiti kaj potrebuje.

Facebook Google+

Sorodne teme:
Telovadba za nosečnice
Zakaj vitamin A
Smoothie recepti
Vitamini in minerali - Vitamin B
Katera hrana vsebuje veliko železa

Zdrave maščobe Omega 3 iz ribjega olja:

omega3 IZDELEK
Omega 3 maščobe ohranjajo zdrav kardiovaskularni sistem, znižajo raven holesterola in krvnega tlaka. Še posebej se omega 3 maščobe svetuje vsem, ki so bolj dovzetni za srčne in žilne bolezni.

vec-o-izdelku