Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Je superhrana res tako super?

je-superhrana-res-tako-superVeliko je bilo napisanega o supehrani, vendar, ali je res tako super, kot povsod pišejo? Nekatera živila ja, druga spet ne. Največji problem je pri nas ljudeh, ker ne poznamo zdrave meje kdaj je nečesa dovolj.

Ljudje si za zajtrk naredijo smoothie, v katerega zmešajo več vrst in večjo količino superhrane in vso sadje in zelenjavo, ki jim pride pod roke. Vse to v veri, da bodo tako zadovoljili količini nutrientov za ves dan, večinoma ne pomislijo niti kakšen je glikemični indeks, ki ga vsebuje superhrana v smoothie-u. Logika je žal popolnoma zgrešena, saj preveč vsega prej škodi, kot koristi. Telesu moramo potrebne nutriente dovajati na 3 do 4 ure, saj jih je nezmožno skladiščiti.

Vaši obroki naj bodo uravnoteženi, pravilno razporejeni skozi ves dan in ne pozabite, da je ključnega pomena tudi pravilna hidriranost telesa. Superhrana pa naj bo le morebiten dodatek k vašim uravnoteženim obrokom in ne vaš obrok. Vsebujejo pa naj tiste mikronutriente in makronutriente, ki nam jih primanjkuje.

Kaj bi morali jesti?

Najbolj se poudarja pozitivne učinke uživanja avokada, špinače, morskih alg, šipka, borovnic, brokolija, govedine, divjega aljaškega lososa, mandljev, kokosovega olja, olivnega olja in zelenega čaja.

Strokovnjakinja za prehrano Petronella Ravenshear je povedala da superhrana ni vedno tako super kot mislimo da je. Strokovnjakinja za prehrano med drugim razlaga, da ohrovt, za katerega vsi trobijo da je superhrana in je ena od glavnih sestavin "zelenih smoothiejev", lahko negativno vpliva na delovanje ščitnice, kadar ga uživamo v surovem stanju.

Preveč dobrega vedno škoduje

Preveč zrnja (npr. kvinoje) v naši prehrani lahko razdraži črevesje. »Težave s črevesjem lahko povzročajo tudi chia semena, ki so sicer bogata z beljakovinami in omega 3 maščobnimi kislinami, a obenem tudi s fitati, ki lahko zavirajo absorbcijo nekaterih mineralov« razlaga Ravenshearova, ki pravi, da razume obsedenost javnosti s superhrano. "Vsi si želimo magične formule za hujšanje, razstrupljevanje in pomlajevanje telesa, vendar je potrebno k tem težavam pristopiti tudi z glavo“.

Še naprej bo očitno veljala kmečka logika, da je treba vsako stvar uživati v razumnih količinah, tudi superhrana ni izjema. Vsekakor lahko skoraj vsakemu živilu pripišemo nekaj pozitivnega kot tudi nekaj negativnega. Navsezadnje tudi 10 litrov vode na dan za človeško telo ne prinaša koristi.

Facebook Google+

Sorodne teme:
Super smoothie
Ste vedeli da je super hrana odlična za hujšanje?
Kolagen za mladosten videz kože

Do nižjega krvnega tlaka z Omega 3 maščobami iz ribjega olja:

omega3 IZDELEK
Omega 3 maščobe ohranjajo zdrav kardiovaskularni sistem, znižajo raven holesterola in krvnega tlaka. Še posebej se omega 3 maščobe svetuje vsem, ki so bolj dovzetni za srčne in žilne bolezni.

vec-o-izdelku