Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Visok krvni tlak – kako se ga ubraniti

visok-krvni-tlak-kako-se-ga-ubranitiVisok krvni tlak ali medicinsko arterijska hipertenzija je zelo pogosta bolezen. Podatek, da vsak četrti Slovenec starejši od 40 let trpi zaradi povišanega krvnega tlaka je zastrašujoč. Smo generacija, ki s svojim načinom življenja in prehrano spodbujamo nastanek visokega krvnega tlaka. Obenem pa naredimo premalo, da bi ga obdržali na ravni, ki je zdrava za normalno funkcioniranje telesa.






Krvni tlak merimo in s tem delimo na:

  • sistolični ali visoki krvni tlak (ko se srčna mišica stisne)
  • diastolični ali nizki krvni tlak (ko se srčna mišica sprosti)

Optimalna vrednost krvnega tlaka je 120/80 mm Hg (milimeter živega srebra). Kadar je krvni tlak višji kot 130/85 mm Hg, govorimo o visoko normalnem krvnem tlaku. Ko pa je krvni tlak višji od 140/90 mm Hg, govorimo o arterijski hipertenziji.

Kaj povzroča visok krvni tlak?

Visok krvni tlak povzročajo prirojeni dejavniki. Če imajo visok krvni tlak naši starši in sorodniki, imamo tudi sami večjo možnost, da bomo imeli tudi mi visok krvni tlak. Možnost za visok krvni tlak se veča s starostjo, najbolj opazen poskok pa lahko opazimo po 40. letu starosti. Obenem omenimo, da je za visok krvni tlak bolj dovzetna moška populacija.

Naslednji dejavniki za visok krvni tlak so tako imenovani pridobljeni dejavniki. Med te štejemo predvsem neprimerno prehrano. Problematično je čezmerno uživanje soli in hrana bogata z nezdravimi maščobami. Pridobljen dejavnik je tudi posledična prekomerna teža, ki je v zadnjem desetletju precej v porastu. Zato je zaslužna tudi telesna neaktivnost, predvsem tistih ljudi, ki že tako živijo nezdravo.

Visok krvni tlak povzroča tudi prekomerno pitje alkohola, kajenje in uživanje kofeina. Vpliv kofeina na krvni tlak je mnogo večji pri ljudeh, ki ob kavi tudi kadijo. Kot vse pogostejši razlog za visok krvni tlak se omenja stres, kateremu se je skoraj nemogoče izogniti.

Kako se ubraniti?

Visok krvni tlak načeloma ne povzroča težav, dokler ne preseže meje 140/90 mm Hg. Povečan krvni tlak je eden od pomembnih dejavnikov tveganja za nastanek bolezni srca in ožilja. Zato je priporočljivo, da si ga redno merimo sami, seveda pa naj bo merilnik zanesljiv in kakovosten. Da dobimo najbolj realne meritve, si krvni tlak merimo v sedečem položaju na tešče in vedno na desni roki.

Pomemben dejavnik, pri boju proti visokemu krvnemu tlaku je seveda naš način življenja. Pomembna je preventiva, saj zdravila sama ne bodo ozdravila visokega krvnega tlaka. Izogibajmo se prekomerni uporabi soli, cigaretam, alkoholu in nezdravi ter mastni hrani. Pomembno je, da se zdravo prehranjujmo in s hujšanjem znižajmo telesno težo, če je to potrebno. Pomembno je, da zaužijemo dovolj sadja in zelenjave, ter s tem zadostno količino vitaminov in mineralov.

Čeprav to ni vedno možno, se poskušajmo čim bolj izogibati stresnim situacijam. Z rednim gibanjem in športom ohranjajmo kondicijo in blažimo učinke stresa.

Predvsem pri starejših je pomembno, da redno kontrolirajo krvni tlak. Seveda pa moramo redno hoditi tudi na kontrolne preglede k svojemu zdravniku, kajti visok krvni tlak ni bolezen, ki bi se jo dalo ozdravili v kratkem času, ampak jo moramo nadzirati celo življenje.

Facebook Google+

Sorodne teme:
Vse shujševalne diete
Smoothie recepti
Smoothie za hujšanje in razstrupljanje
Kako garcinija pomaga pri hujšanju?
Dukanova dieta
Preprečite vnetje mehurja na naraven način

Do nižjega krvnega tlaka z Omega 3 maščobami iz ribjega olja:

omega3 IZDELEK
Omega 3 maščobe ohranjajo zdrav kardiovaskularni sistem, znižajo raven holesterola in krvnega tlaka. Še posebej se omega 3 maščobe svetuje vsem, ki so bolj dovzetni za srčne in žilne bolezni.

vec-o-izdelku