Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.

Nasveti za hujšanje, diete ter za zdravje.
Planet Diet Modra Številka

Glikemični indeks (GI)
Indeks telesne mase

Prehrana nosečnice

Prehrana-nosecniceDobra prehrana nosečnice vpliva na zdravo rast in razvoj ploda. Neustrezna prehrana pa lahko povzroči zaplete, kot so različne bolezni, prezgodnji porod in razvojne hibe. Ker si vsi želimo zdravih otrok, je zdrava prehrana nosečnice nadvse pomembna. Pa drži stari rek, da mora nosečnica jesti za dva?

Drži le to, da je ta hrana za dva, vsekakor pa se to ne navezuje na količino. V začetku nosečnosti so plodove potrebe po hrani tako majhne, da jih lahko zanemarimo. Seveda če je prehrana raznovrstna in kvalitetna. Ko pa v prehrani primanjkuje določenih snovi, si plod to vzame iz materinega telesa (npr. železo iz krvi in kalcij iz kosti).

Energijske potrebe

Energijske potrebe so v začetku nosečnosti minimalne, zviševati pa se začnejo ob koncu prvega trimesečja. V drugem trimesečju so beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe potrebne zlasti za rast maternice, prsi in povečanje volumna krvi. V zadnjem trimesečju pa se hranila porabljajo za rast ploda in posteljice.

Pri normalnem poteku nosečnosti, potrebno količino zaužite energije ustrezno odmerja kar lakota. Ustrezna in zdrava prehrana nosečnice med nosečnostjo in po porodu, pokrije potrebe po vitaminih in mineralih. Če pa se nosečnica odreka zdravi hrani, bogati z vitamini in minerali, se priporoča prehranska dopolnila z multivitamini in minerali.

Beljakovine ter vitamini in minerali

Za zadostno količino vitaminov in mineralov ter balastnih snovi, je nujno uživanje zadostne količine beljakovin živalskega izvora (meso, jajca, mlečni izdelki...) ter sadja in zelenjave. Priporočljivo je tudi uživanje hrane, ki je bogata z omega 3 in omega 6 maščobami, ker jih telo potrebuje za zdravo srce in žilje ter absorpcijo v maščobi topnih vitaminov vitamin A, vitamin D, vitamin E in vitamin K.
Za pokrivanje potreb omega maščobnih kislin lahko uporabimo
prehranska dopolnila z omega 3 maščobnimi kislinami.

V nosečnosti je zelo pomembna tudi folna kislina, ki je vitamin. Poleg prehranskih dopolnil, jo vsebuje tudi surova zelena zelenjava, kuhanje namreč folno kislino uniči.

Balastne snovi

Balastne snovi urejajo prebavo in izboljšajo absorpcijo energijskih hranil iz črevesja. Prehrana nosečnice mora zato dnevno vsebovati dovolj sadja in zelenjave, kar telesu zagotovi dovolj balastnih snovi. Čez dan naj bo uživanje sadja in zelenjave enakomerno razporejeno, da ne obremenjuje želodca.
Še posebej priporočljivo pa je izbirati sadje in zelenjavo, ki vsebuje veliko vitamina C. Ta je potreben za rast in presnovne procese.
Vitamin C najdemo v paradižniku, zeleni papriki, špinači, zelju, jagodah, limoni in jabolkih.

Minerali

Med minerali sta v času nosečnosti najbolj potrebna jod in kalcij. Z rednim uživanjem rib zadostimo potrebe po obeh mineralih. Veliko kalcija se nahaja tudi v mleku. Ker se pri nosečnici poveča volumen krvi, je nujno uživati beljakovine živalskega izvora, saj vsebujejo veliko železa.

Dober prehranjevalni režim

Zdrava prehrana nosečnice vsebuje vsa hranila. Obroki naj bodo enakomerno razporejeni in čez dan se naj jih zvrsti vsaj pet. Zelo pomembno je uživanje zadostnih količin vode, sploh v vročih poletnih dnevih. Obroki naj vsebujejo veliko sadja in zelenjave ter beljakovin, če pa jih ne uživate ali ne marate, so prehranska dopolnila multivitamini, omega 3 in folna kislina nepogrešljivi v času nosečnosti.

Facebook Google+

Sorodne teme:
Telovadba za nosečnice
Vse shujševalne diete
Smoothie recepti

Do zadostne količine omega 3 maščobnih kislin z NutriUp Omega 3 maščobami iz ribjega olja:

omega3 IZDELEK
Omega 3 maščobe ohranjajo zdrav kardiovaskularni sistem, znižajo raven holesterola in krvnega tlaka. Še posebej se omega 3 maščobe svetuje nosečnicam ter vsem, ki so bolj dovzetni za srčne in žilne bolezni.

vec-o-izdelku