Zelena Kava

Zdravstvene prednosti zelene kave

Kava je ena izmed najpopularnejših pijač na svetu in ena izmed najbolj priljubljenih spodbujevalcev presnove na svetu. Samo čaj in voda beležita večjo skupno porabo kot kava. Ta razširjena priljubljena črna pijača se dobi iz praženih in mletih kavnih zrn. Kava najboljše kakovosti je sestavljena iz mešanice številnih vrst kave.

Kaj je zelena kava? Zelena kava je ime za surovo in nepraženo kavo. Zaradi visoke vsebnosti klorogenske kisline je pridobila svojo priljubljenost. Klorogenična kislina je močan antioksidant zato zelena kava nosi veliko večji antioksidacijski potencial kot pražena kava in to prinaša koristi za zdravje.

Spodbuja hujšanje

Znanstveno je potrjeno, da kombinacija kofeina in klorogenske kisline v zeleni kavi zmanjšuje kopičenje maščobe in spodbuja porabo maščobnih oblog v telesu. In tako je to živilo na najbolj iskanih seznamih izdelkov za hujšanje.

Zmanjša blag povišan krvni tlak

Zelena kava lahko pozitivno vpliva na blago hipertenzijo. Raziskava na Japonskem (Kao Corporation, Tokio) je potrdila, da znižuje krvni tlak v primeru blage hipertenzije pri podganah in ljudeh. Poskusi so pokazali znižanje krvnega tlaka pri podganah in ljudeh, ki je bil neposredno sorazmeren z zaužito količino zelene kave. Večje količine zaužite zelene kave so imele večji vpliv na padec krvnega tlaka.

Zmanjša proizvodnjo glukoze v jetrih

Vpliva na produkcijo glukoze v jetrih. Tako znižanje ravni glukoze v krvi je lahko koristno za ljudi s sladkorno boleznijo in drugimi glikemičnimi motnjami v telesu.

Vse druge prednosti in slabosti zelene kave so povezane s kofeinom.

Zeleno kavo lahko kupite prek interneta ali v trgovinah z zdravo prehrano.

Če ste kdaj imeli težave s kofeinom ali s srčnimi težavami se najprej posvetujte z zdravnikom o tem živilu.
Koliko zelene kave naj vzamem? To je odvisno od številnih dejavnikov – vašega trenutnega zdravstvenega stanja, tolerance do kofeina in telesne mase. Večina blagovnih znamk priporoča uživaje 800 mg dvakrat dnevno pol ure pred obrokom (vsaj za začetnike).

Študije so pokazale, da ima zelene kava učinke tudi, če se vzame manj odmerkov (med 200 in 400 miligrami), vendar je učinek pri 800 do 3000 miligramskih odmerkih močnejši. Vendar pa je odmerek odvisen od koncentracije klorogenske kisline – višji je odstotek klorogenske kisline, manjši je potrebni odmerek.

Na kaj morate biti pozorni pri nakupu zelenega izvlečka kave:

Prepričajte se, da blagovna znamka, ki jo kupujete, vsebuje le zeleni ekstrakt kave, brez dodatkov. V idealnem primeru kupite izdelek iz ekološke zelene kave, saj to pomeni, da ni gensko spremenjena in da so gnojila brez kemikalij.

Priporočila so naslednja:

Če je količina klorogenske kisline majhna (približno 10%), vzemite približno 800-3000 mg na dan
Če je količina klorogenske kisline višja (približno 20%), jemljete 600-1500 mg na dan
Če je količina klorogenske kisline večja od 50%, naj bo vaš maksimalni odmerek 200-600 mg na dan

Upoštevajte navodila na embalaži in ne presegajte odmerka 2-3 grama na dan brez predhodnega posvetovanja s svojim zdravnikom.