DASH dieta

DASH dieta

Ker je vse, kar se tiče različnih diet, oh in sploh najboljše, če to potrdijo Američani, bomo tokrat nekaj več napisali o dieti, ki jo na vsa usta hvalijo prav čez lužo. Gre za tako imenovano DASH dieto, pri kateri se poudarja pravilno velikost porcij in raznolikost živil ter hranil.

Za omenjeno dieto se namreč zatrjuje, da izjemno dobro vpliva na naše zdravje, še posebej ugodno pa deluje pri ljudeh s povišanim krvnim tlakom. Tudi vi iščete dieto, ki bi bila zdrava, od vas ne bi zahtevala stradanja, kljub temu pa bi sčasoma izgubili nekaj odvečnih kilogramov? Potem ste na pravem mestu, saj bo DASH dieta za vas kot nalašč.

DASH oziroma naključna dieta

Naključna ji pravimo zato, ker je bil njen osnovni namen predvsem pomoč ljudem s previsokim krvnim tlakom. Rezultati so bili navdušujoči. Kar pa je raziskovalce pri tem še dodatno navdušilo, je bilo dejstvo, da so osebe, ki so se prehranjevale po DASH dieti, izgubile tudi nekaj odvečnih kilogramov.

Losos z zelenjavo
Priljubljen obrok DASH diete: file lososa s kuhano zelenjavo

Gre za dieto, katere bistvo je popolna sprememba starega življenjskega sloga, določenih vzorcev in drugačno prehranjevanje. Za sprejemljivo pri tej dieti se šteje prehranjevanje s pustim mesom, s hrano, ki ne vsebuje veliko maščob, in z veliko količino svežega sadja ter zelenjave.

Sovražnica maščob in holesterola v krvi

DASH dieta se tako usmerja proti zdravemu načinu življenja z manj holesterola in maščob. V telo pa obenem vnašamo hranila in snovi, ki telo varujejo pred nastankom raka. Prav tako varujejo naše ožilje, srce in možgane. Lahko bi rekli, končno dieta, zaradi katere ne bomo stradali, a bomo izgubili nekaj kilogramov in bolj zdravo živeli.

Ne gre hitro, gre pa. Tisti, ki iščete diete, s katerimi se čez noč spreminjajo telesa, raje prenehajte s takšnim razmišljanjem, saj to ne vodi na pravo pot. S hujšanjem po DASH dieti ne boste lačni, rezultati njene uporabe pa bodo vidni že po dobrem tednu ali dveh.

Primerna tudi za sladkorne bolnike

Ker vsebuje malo sladkorja, veliko vlaknin in uživanje zdravih, svežih živil, je seveda primerna tudi za sladkorne bolnike. Bi radi dobro, zdravo jedli in imeli dober občutek, da hkrati skrbite za svoje telo in kilograme? DASH dieta bo prava za vas.

Vas zanima, kaj boste lahko jedli? Za začetek povejmo, da boste jedli od 6- do 8-krat na dan po malo in zaužili med 1600 in 2000 kalorij. Jedli boste veliko svežega sadja in zelenjave, pusto meso, jajca, ribe, jogurt, oreščke, sir in podobno. Lahko pa si boste privoščili tudi čisto pravi goveji hamburger na žaru, sicer te diete zagotovo ne bi hvalili Američani. Pa šalo na stran.

Česa DASH dieta ne dopušča?

Pri DASH dieti bo vedno vsega »po malo«. To je osnovno pravilo. Torej več manjših obrokov. Vsekakor se boste morali odpovedati belemu kruhu in močno zmanjšati vnos maščob, sladkorja in soli v telo. Pri tem pa morate biti zelo previdni tudi z izdelki, ki jih lahko vsebujejo kar precej, čeprav na to niti ne bi pomislili.

Še vedno si boste lahko privoščili margarino ali kakšen majonezni solatni preliv, le pazljivi boste morali biti pri količini. Če ste pri dietah vajeni samih omejitev in prečrtanih razvad, pa vas lahko potolažimo, da DASH dieta dovoljuje tudi kakšen kozarček rdečega vina.

In za konec še zanimivost: beseda DASH izvira iz začetnih črk angleške zloženke Dietary Approaches Stop Hypertension.

Planet Diet

Planet Diet

Na spletnem portalu Planet Diet vam predstavljamo zdravju prijazne diete!

Ne spreglejte